Huize Het Oosten wil goede zorg bieden aan alle bewoners en cliënten met een zorgvraag. In het generiek kompas voor de verpleeghuiszorg wordt een nieuwe richting aangegeven voor kwaliteit van zorg en welzijn: persoonsgerichte zorg die in dialoog met de cliënt tot stand komt. Door samen te leren en te verbeteren, iets wat in Huize Het Oosten alleen al vanwege de achtergrond in de vrijmetselarij usance is, willen we met elkaar op zoek blijven naar verbeteren.
Uitgangspunten
De uitgangspunten voor het kwaliteitsbeleid van onze organisatie zijn vastgesteld aan de hand van het generiek kompas. De thema’s zijn:
Persoonsgerichte zorg en ondersteuning
Ken je bewoner en elkaar
Wonen en welzijn op een manier die bij je past, waaronder zingeving en een zinvolle dagbesteding
Leren en verbeteren, op alle niveaus van de zorgorganisatie
Leiderschap, governance en management
De juiste personeelssamenstelling, passend bij de visie van de organisatie en met goede (bij-)scholing
Het gebruik van hulpbronnen om goede zorg te leveren, zoals ICT, leven in een fijne omgeving waar gebouwen en park zorgvuldig worden onderhouden, inzet van domotica
Het gebruik van informatie om goede zorg te leveren en de zorg te verbeteren, zoals het verzamelen van cliëntervaringen.